Problem med elbilsladdningen
Vi har för närvarande problem med elbilsladdningen i vissa garagelängor. Detta innebär att laddning kan ta längre tid då endast en bil kan ladda samtidigt i dessa garagelängor.
Vår elektriker arbetar på att få fram material som behövs för att återställa kapaciteten så snabbt som möjligt, men för tillfället har vi inget datum då detta problem kan vara avklarat.
Vi ber er därför ha tålamod och spara kvitton för eventuella utgifter som uppkommit på grund av detta. När problemet är avklarat ska vi upprätta en reklamation mot EON för att eventuellt få ersättning för dessa utgifter.
Uppdatering 2024-10-01
Vår elektriker har nu fått tag materialet och vi inväntar just nu att elektrikern ska ha tid att utföra installationen. Under arbetet (som bör ta några timmar) kommer internetförbindelsen i området vara obrukbar. Förhoppningsvis får vi information om när detta ska ske några dagar i förväg och då kommer vi meddela detta via hemsidan.
Uppdatering 2024-10-04
Vi har nu bokat in uppgraderingen av säkringen till fredagen den 11:e oktober. Arbetet utförs mellan 09:30 till ca 11:00 och under denna tid kommer elen för hela samfälligheten att brytas (detta inkluderar även fiberuppkopplingen). Vi uppdaterar denna post efter att arbetet avslutats med mer information.
Uppdatering 2024-10-12
Nu äntligen är problemet löst och ni kan åter igen ladda med full effekt!
I ChargeNode-appen visas för tillfället en tom gul varningsbanderoll högst upp. Detta är endast en visuell bugg som kommer åtgärdas av ChargeNode i deras nästa release, ni kan alltså bortse från den.